ورود به سیستم جوابدهی آنلاین

نام کاربری :

رمز عبور :
راهنمای جوابدهی
1245ازمایشگاه اقدسیهازمایشگاه اقدسیه3ازمایشگاه اقدسیهازمایشگاه اقدسیهازمایشگاه اقدسیهازمایشگاه اقدسیهازمایشگاه اقدسیهازمایشگاه اقدسیهازمایشگاه اقدسیه
نمونه مدفوع


   

 

      شرايطی كه رعايت آنها موجب بدست آمدن جواب آزمايش با دقت  بالا می شود:

 

    ۱-  ۴ تا ۵ روز پيش از نمونه گیری از درمان با روغن های كرچك يا روغن های معدنی، بيسموت، منيزيوم، تركيبات ضد اسهال، تنقيه با باريوم و مصرف آنتی بيوتيک ها خودداری نمایید مگر به دستور پزشک.

    ۲-  نمونه مدفوع بايد در ظرف پلاستيكی كه از طرف آزمايشگاه در اختيار مراجعين قرار می گيرد جمع آوری شود.

     توجه: چنانچه فرد آزمايش دهنده بستری است نمونه را در يك ظرف خشک جمع آوری نموده و سپس با استفاده از چوب مخصوص ( آبسلانگ ) ، نمونه را به            ظرف برچسبدارآزمايشگاه منتقل نمایيد.

    ۳-  نمونه مدفوع نبايد با  دستمال کاغذی، صابون، ادرار يا آب مخلوط شود.

    ۴-  نمونه های مشكوک به اسهال خونی بايد بلافاصله به آزمايشگاه ارسال گردد.

    ۵-  در آزمايشهای سه نوبته هر نوبت در يك روز يا يك روز در ميان انجام شود و اگر فرد دچار يبوست باشد سه نمونه را بايد حداكثر در فاصله زمان ۱۰ روز جمع آوری كند مگر آنکه مدت زمان دفع بیش از این باشد.

    ۶-  اگر نمونه مدفوع اسهالی و لزج باشد باید سریعا به آزمایشگاه منتقل شود. ولی در مورد نمونه های معمولی و سفت ، اگر امکان انتقال سریع به آزمایشگاه نباشد        می توانید نمونه را در محلی که نه سرد است و نه گرم، نگهدارید و فردای آن روز نمونه را به آزمایشگاه ارسال نمایید (نمونه را باید قبل از ۲۴ بعد از نمونه         گیری به آزمایشگاه منتقل کنید).

 

    جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22802072 تماس حاصل نمایید.